torsdag 15. desember 2011

Nye og gamle tradisjoner er gull verdt i Julen



Å gå i kirken på julaften har blitt en ny tradisjon for min familie.
Dette startet min mann og jeg med for 3 år siden, noe vi kommer til å fortsette med.
Etter julegudstjenesten tenner vi lys på graven til min mormor.
Sølvguttene som synger Julen inn kl.17 på TV.
"Reisen til Julestjernen" er min favorittfilm i Julen.
Ingen Jul uten "Tre nøtter til Askepott"


"Donald og vennene hans" var et must når broren min og jeg var små.
Nå har jeg tydeligvis ikke samme behov, men det har sin sjarm.



JULETREET
Jeg tviholder på ekte vare, og syntes lukten av granbar er halve gleden ;)



Det blir ribbe, medisterkaker,  julepølse og sosisser på menyen hjemme hos oss i år.
Det var flertallet som stemte for den mest populære retten her på østlandet.
Kalkun har vært en tradisjon som jeg vokste opp med på julaften med mine foreldre.
Noen ganger hadde vi også ribbe med alt tilbehør og kalkun, avhengig av hvor mange vi var. 
Pinnekjøtt er noe min mann og jeg har begynt med som en ny tradisjon.
Kjempegodt!
Riskrem er vi alle enige om :)
Ahhh....1. juledag er det helt klart tid for avkopling...
Barna leker med alle julegavene sine og juleheftene står høyt på lista for oss som kan lese.
Mine favoritter her må være:
Pusur, Knoll og Tott, Blondie og Finbeck & Fia.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar