tirsdag 28. februar 2012

Müsliboller u/egg og melk


God morgen!

Hva er vel bedre enn nybakte müsliboller og fersk kaffe til frokost?
Noen tenker kanskje, hvem har tid til baking på morgenen......Ikke jeg heller hihi...
Jeg bakte disse bollene i går, og har nettopp sendt avgårde mannen som leverer eldstemann i barnehagen. De fikk med seg müsliboller i matpakken selvfølgelig :)
Jeg har nettopp laget meg en god kopp med rykende fersk kaffe og god müslibolle med brunost mmmm.....mums!!!



Oppskriften gir Ca. 25 boller
 

Ingredienser:

3 dl müsliblanding
2 dl. alpro soya youghurt
4 dl vann
2 ss sukker
1 1/2 pk tørrgjær
5 dl sammalt hvetemel
1 l. hvetemel
100 g raps/solsikke olje (ca. 1 1/4 dl)
1 håndfull rosiner evt. tørkede aprikoser


Fremgansmåte:


Bland youghurt, vann , gjær og olje. Deretter har du i müsli og sukker. Bland sammalt og hvetemel rør ut litt etter litt til du får en smidig deig. Rosinene/aprikoser elter du inn etterpå. Hev i 30-35min.
Rull ut boller og ha på et brett med bakepapir. Etterhev i ca. 20min.

Stekes på 240 grader i 15minutter







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar