mandag 30. april 2012

En spennende og herlig dag i dyrehagen



 Mitt nye favorittdyr, rett og slett vakker 


I dag tok vi turen til Zoo di Pistoia.
Det var til stor glede for både store og små.
Vi tittet på mange fine dyr.


Oliver syntes det er tryggest at jeg mater geitene ;)



 Både Oliver og Nicolai fikk klappet slange...
Oliver på 3 år var en smule skeptisk akkurat som mamma´n,
vi klappet 1 gang bak på slangen.
 Men minsten på straks 1 år var ikke redd i det hele tatt
 og forstod vel ikke så mye av det hele, 
annet enn at det var noe spennende som rørte på seg hihi...




Hødepunktet for Oliver var selvfølgelig
løven, sebra´n, flodhesten, sjiraffen og lemurene,
eller... bedre kjent som:
Alex, Marty, Gloria, Melmann og Kong Julian fra filmen Madagascar.
For dyrene ble selvfølgelig kalt med navn :)



Veldig stas for min mann og jeg som fikk matet: 

Elefanten 


Dette kjentes ut som å mate en støvsuger...haha....
Da elefanten sugde opp maten med snabelen sin for så å putte det i munnen.
Klissete og god på hendene etterpå, 
men som rutinerte småbarnsforeldre er jo ikke det noe problem.
Vi har da både våtservietter og antibac i veska ;)


Sjiraffen

Sjekk tunga....Den lange, blå og rue tunga kveilen seg rundt hånda mi...
Med litt skrekkblandet fryd ble jeg veldig fascinert av dette pene dyret.




Den flotte bukken syntes alle var fin, med skruhorna sine.



En super dag i dag, til tross for litt regn.
Det er meldt regnvær hele dagen i morgen, så planen blir nok
 å lage hytte med stoler og laken, pusle puslespill, lese bok og spise god mat.
Det er fridag her også som hjemme i Norge.


Ha en fin 1. Mai alle sammen!


 Klem fra Monica 



2 kommentarer:

  1. Så koselig!!! Og ja...sjiraff er et flott dyr! Får håpe jeg får muligheten en gang å hilse på en sjiraff!! Kose dere videre.. Nå er det natta her i gården.. :-) Ha en fin 1.mai!

    SvarSlett
  2. Hei Monica :)

    Ser ut som at det var en flott tur i dyreparken :) Ikke at jeg hadde våget å klappe en slange *tøffinger*

    Kos dere videre

    Klemmer ifra Heidi

    SvarSlett