fredag 29. juni 2012

Pizza m/chevré, parmaskinke, pinjekjerner og honning



Jeg fikk anbefalt en pizzaoppskrift av sjefen min som hun hadde fått servert her om dagen,
  den måtte prøves og resultatet ble en suksess :)))
Både mamma, min mann og jeg syntes den smakte utrolig godt, mums mums..... 






Pizzabunn:

11/2 kopp hvetemel
1 kopp sammalt hvetemel
1 pk tørrgjær
1ts salt
1 ts. olivenolje
lunkent vann til passe smidig deig
Hev deigen på et lunt sted til dobbel størrelse.

Kjevle ut deigen så tynn som mulig og ha på

Fyll:

Tynt lag med honning
strø på pinjekjerner
skjær skiver med chevré og legg på
stek i noen få minutter og legg på noen skiver med parmaskinke
stek videre på sterk varme til pizza´n er ferdig stekt.
Ha på ruccola.

Stek pizza´n på 250-.275 i ca. 10 min tilsammen.


Kjempegodt!

Klem Monica


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar